7 comments on “Głośnik/Buzzer w DP-66M i RKSB-104

  1. Do RKSB w necie jest tutorial jak i gdzie przeciąć i podlutować odpowiednią ścieżkę aby ten radiometr faktycznie sygnalizował przelatujące cząstki lub kwanty promieniowania. Standardowo o ile pamiętam to nie ma sygnalizacji wcale a te ciche trzeszczenie czasem słyszalne w niektórych egz. to raczej dostają się przypadkiem na piezobuzzer.

    • Niestety się nie zgodzę, licznik emituje równomierne piknięcia, nie jest to dźwięk zarejestrowanych cząstek, ale także emituje piknięcie, gdy zarejestruje jakąś, to dodaje do tego jedno piknięcie, co oczywiście najbardziej jest słyszalne i efektowne, gdy mierzy jakiś bardziej aktywny przedmiot 😉 dzwięk ten też jest słyszalny bez podpiętego głośniczka, ale na tyle cichy, że słyszalny tylko po przyłożeniu ucha w miejscy wbudowanego głośniczka 🙂

      • Mam dwie wersje RKSB, rosyjską i robione chyba dla byłego NRD.
        Chodziło mi o brak typowego trzeszczenia, pikania przy każdej przelatującej cząstce.
        Te ciche dźwięki to podejrzewam że tak jak wcześniej pisałem, raczej przypadkiem dostaje się na wzmacniacz w obwodzie buzzera, musiał bym zerknąć w schemat,może się mylę, mniejsza o to. Modyfikacja która jest w necie, oprócz tych głośnych sygnalizacji które posiada RKSB, dodaje możliwość słyszenia „klikania”. W google trzeba szukać pod „RKSB radiometer ticker mod” z tym że właśnie patrzyłem i coś poblokowane, trzeba się logować do yahoo :/ Mam to gdzieś u siebie na kompie zapisane.

      • No ja tylko tą jedną mam, pewnie masz rację, tzn, że da się jakoś lepiej to wykonać, mój sposób jest po prostu bardzo prosty i bez ryzyka na uszkodzenie sprzętu 😀 tak w ogóle jestem właśnie po udanej operacji RGBT 62 A, amperomierzy wymieniony i działa jak powinien, sprawdzić jeszcze muszę tylko kalibrację 🙂

  2. Witam.
    Czy głośnik podany w linku (oprócz bluetooth posiada on kabel z wtyczką 3,5 mm) mógłbym podłączyć zamiast słuchawki do dp-75, nie przeciążając układu?
    aw.ds&dclid=CM-WuM_Gi9UCFd2EsgodNI0AVg

Skomentuj

