8 comments on “Dozymetr Soeks Quantum v1.20

  1. Pingback: Dozymetr Soeks Quantum | Dozymetria

    • Witam, jak najbardziej tak, posiadam dwa egzemplarze, oba wskazują bardzo podobnie, ciężko jednak porównać mi z urządzeniami posiadającymi certyfikat wzorcowania, gdyż sprzęt tego typu, który posiadam wyposażony jest w jeden licznik GM SBM-20.

      • To bardzo ciekawe. Wczoraj go odebrałem a po załadowaniu na 1. piętrze wskazywał 1-2 mSv/h, na parterze między 120-150 uSv/h. Dziś zabrałem urządzenie do pracy i wskazania były ja na piętrze.
        Taki wynik był zarówno na akumulatorkach i bateriach jednorazowych.
        W takim razie odeślę do wzorcowania.

    • Nie bardzo rozumiem… Jakie źródło kontrolne Pan użył? Skąd tak wysokie wyniki? Może po prostu urządzenie się uszkodziło podczas transportu i wymaga wymiany gwarancyjnej. Proszę podać wyniki jakie otrzymywane są podczas pomiaru tła naturalnego.

      • Nie korzystałem ze źródła. Tak prezentują się wyniki z pomiaru tła naturalnego.

    • Tło powinno oscylować między 0.15-0.22 uSv/h. Zapraszam do kontaktu poprzez formularz na stronie w celu weryfikacji problemu. Wydaje mi się, że Pański Soeks wymaga wymiany na nowy!

  2. Witam, czy możnaby zastosować osłonę z miedzi w roli filtra promieniowania beta wygiętą w sposób zakrywający liczniki od dołu i od strony bocznych kratek? Jeśli tak to jaka grubość byłaby odpowiednia?
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz